Nadat ik het NFS verhaal in Windows geconfigureerd had (zie eerdere post:NFS on Windows 2003) wilde ik deze ook gaan gebruiken als datastore voor een aantal VM’s.

Dus ik had een VM gemaakt voor Windows Server 2003, Standard Edition. Toen ik bij het partitioneren van de hdd de partitie op NTFS quick wilde formateren liep dit helaas vast.

winsetuponnfsdatastore.gif

Het formateren blijft hangen op 20%.
winsetuponnfsdatastore1.gif

Na wat testen liep kwam ik erachter dat de setup alleen door loopt als je de partitie op FAT32 formateerd.
winsetuponnfsdatastore2.gif

Weet je het zeker?
winsetuponnfsdatastore3.gif

De partitie wordt geformateerd.
winsetuponnfsdatastore4.gif

Nadat de Windows installatie klaar is kun je met het volgende commando de partitie converteren naar NTFS
Convert C: /FS:NTFS

3 thoughts on “Windows Setup Hangs on Formatting when using a NFS datastore and ESX 3.0.1

  1. als je dit doet moet je je wel realiseren dat de NTFS permissies niet goedstaan en dat je dit alsnog zou moeten doen.

  2. Dat is waar. Dit was echter een test zodat ik een werkende VM had. Ik ga nog verder uitzoeken waar het probleem vandaan komt. Mocht ik wat weten dan post ik het hier!

  3. Mijn ervaring is dat een full format (niet quick) wel gewoon doorloopt.
    Geweldige site heb je trouwens, heeft me enorm geholpen 🙂

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.